Monday, January 25, 2010

Nyaris basah

Pagi ini semasa aku bertolak ke sekolah, aku nyaris basah kuyup kerana hujan turun renyai-renyai di tengah-tengah perjalanan. Tapi aku bersyukur kerana Allah masih lagi membantu aku yang berada dalam situasi yang kurang menyenangkan. Aku ke sekolah dengan menaiki motosikal. Nak jimat katakan. Maklumlah gajiku dah tinggal sikit sahaja selepas pemotongan pinjaman perumahan. Bilalah surat untuk kenaikkan pangkatku ke gred DGA32 akan sampai. Dengan ini dapatlah aku merasa kenaikkan gaji dan dapat menstabilkan sedikit kewanganku. Sudah masuk bulan yang ke-4 gajiku dipotong. Potongannya bolehlah tahan iaitu RM 1200.00 sebulan. Sabar je ler. Ini pun pelaburan namanya. Kalau aku tak beli rumah sampai bila aku nak tinggal di rumah sewa.

0 comments:

Post a Comment

ADILEYNA.BLOGSPOT © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute