Thursday, January 14, 2010

Kembali Ke Sekolah

Sudah masuk 2 minggu sesi persekolahan 2010 bermula. Tahun ini aku sudah tidak lagi mengajar subjek BI. Sebaliknya aku telah diberi tanggungjawab untuk mendidik murid-murid Tahun 3 Cempaka dalam subjek BM dan Matematik. Tanggungjawabku adalah untuk memastikan murid-murid 3C boleh membaca dan mengira. Aku sahut cabaran itu walaupun agak berat.Tahun ini juga aku berulang-alik dari rumahku di Jelawat. Masa untuk sampai ke sekolah lebih kurang 30 minit. Tugasku di sekolah pula tidak banyak berubah. Aku masih lagi memegang jawatan penyelaras makmal komputer, unit beruniform dan guru ict. Manakala jawatan penyelaras kantin telah berjaya aku tolak dalam mesyuarat JKS 2010 yang diadakan kelmarin. Bukan apa, banyak sangat jawan penyelaras yang terpaksa aku sandang. Sedangkan di sekolah ini masih ramai lagi guru lain. Kadang-kadang terlintas di benak fikiranku pembahagian tugas tidak adil kerana ada guru yang langsung tidak pegang jawatan penting.SIAPA YANG HARUS DIPERSALAHKAN?

0 comments:

Post a Comment

ADILEYNA.BLOGSPOT © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute